Ozon Tedavisi Nasıl Uygulanır?
Ozon fosfolipid ve lipoprotein oksidasyonunu etkileyerek bakteriyel hücre bütünlüğünü bozar. Mantarda ise belli basamaklarda hücre büyümesini baskılar. Virüslerde ise viral yapıyı bozarak çoğalmayı engellemektedir. Oksijen metabolizmasını uyarır.

İnterferon, interlökin-2 gibi maddelerin salımını artırarak immun sistemin aktivasyonunu sağlar. Ozon değişik şekillerde tatbik edilebilir. Bunlar ozonlu zeytinyağın direkt vücuda sürülmesi, insuflasyon yani ozonun rektuma verilmesi, suyun ozonlanarak içilmesi, özellikle dişçilikte kullanılan enjeksiyon yoluyla, gaz banyosu veya sauna ve autohemoterapi yani kanın alınıp ozonlanarak tekrar vücuda verilmesi.

Genel olarak ozon terapisi immun sistemin güçlendirilmesi, karaciğerin temizlenmesi, kanser hastalarında tedaviye destek amaçlı, dolaşım bozuklukların düzeltilmesi, enfeksiyon tedavisi ve önlenmesi, anti-aging(yaşlanmayı geciktirici), stres ve kronik yorgunluk, kardiyovasküler hastalıkalrın destekleyici tedavisinde, viral hastalıkların tedavisinde örneğin hepatit B ve C, grip, akne, psoriasis tedavisi, romatoid hastalıklar, diabet hastalığında yardımcı terapi, allerji ve eklem sertliklerinde faydalı bulunmuştur.

Ozon Tedavisi Nasıl Yapılır?

Antalya Ozon tedavisi birçok şekilde yapılmaktadır. Hastalık ve belirtilere göre uygun tedavi şeklini doktorunuz belirleyecektir. En sık kullanılan yöntem majör ozon terapidir. Bu yöntemde 100 cc kan damardan alınıp ozon ile muamele edilip tekrar damara verilir. Yaklaşık yirmi dakika süren bir işlemdir. Minör ozon terapi yönteminde ise damardan alınan yaklaşık 5-10 cc’lik kan ozon ile karıştırılarak kas veya eklem içine yapılmasıdır.

Bağırsak hastalıklarında rektal yolla ozon verilebilir. İnfertilite ve kronik vajinit gibi durumlarda vajinaya ozon verilebilir. Ciltte yara tedavisinde ozonlu kremler ve torbalama yöntemleri kullanılabilir. Bu yöntem o bölgede enfeksiyonun gerilemesine ve yara yerinin çabuk iyileşmesine neden olmaktadır. Ayrıca ağız ve mide problemlerinde ozonlu su kullanılmaktadır.

Ozon Tedavisi Antalya'da Hangi Hastanede Uygulanmaktadır?

Ozon tedavisi Antalya’da birçok devlet ve özel hastanelerde uygulanmaktadır. Ozon tedavisinin etkinliğinin fark edilmesiyle son yıllarda özellikle özel sektörde birçok doktor ozon tedavisine yönelmiştir. Bizim kliniğimizde ozon tedavisi sağlık müdürlüğümüzün onayı ve izniyle yapılmaktadır.

Ozon Tedavisi Nedir Kimlere Uygulanır?

Ozon üç oksijen atomundan oluşan renksiz bir gazdır. Vücudun oksijen alımını ve kullanımını arttırarak özellikle immun sistemini tetikleyen bir işlemdir. Saf oksijen özel bir cihaz ile işlemden geçirilerek ozon elde edilir. Hastadan 100 ml kadar venöz alınarak sodyum sitratlı vakumlu şişeye aktarılır. Burada ozon kana eklenir ve tekrar hastaya geri verilir.

Özellikle enfekte yaralar, dolaşım bozuklukları, mide sorunlarında, yaşlılığa bağlı gelişen durumlarda, viral hastalıklarda, artrit ve romatizma, kanser tedavilerine yardımcı olarak kullanılan etkili bir yöntemdir. Hamileliğin ilk üç ayında, kontrolsüz hipertiroidi, glikoz-6-fosfat dehidrogenaz yetmezliği (bakla yiyemeyenlerde görülür) gibi durumlarda uygulanmaz.

Ozon Tedavisi Yaptıranlar Antalya
Kliniğimizde on sekiz yaşından büyük herkese ozon tedavisi yapılmaktadır. Ozon tedavisinden sakındığımız birkaç noktalardan bazıları; aşırı kansızlık olmamalı, kontrol altına alınmamış hipertiroidi vakaları ve glukoz altı fosfat dehidrogenaz enzim eksikliği bulunan kişilerdir.

Klinik bulgular bakla yenmesinden 5-24 saat sonra ortaya çıkar. Kan hücrelerinin parçalanması nedeniyle ani gelişen kansızlık ve ağrı olur. Bu tip hastalara ozon tedavisi uygulanmaz. Antalya Ozon tedavisi yaptıranlarda kanda oksijen miktarı artar, fibromiyalji gibi oksijenlenme bozukluğuna bağlı ağrılarda azalma meydana gelmektedir. Stres hormonları azalır ve kişide sakinlik ve huzur olur. Ozon tedavisi yaptıranlarda bağışıklık sistemi güçlendiğinden enfeksiyona yakalanma oranlarında düşüş meydana gelir. Ozon iyi bir antioksidan olduğu için ozon tedavisi vücuttaki zararlı toksinlerin atılmasına aracı olur.

Ozon Tedavisinin Faydaları

Ozon tedavisinin sayılamayacak kadar çok faydaları bulunmaktadır. Fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında özellikle fibromiyalji, tendinit, bursit, romatoid artrit gibi hastalıklarda, hemodiyaliz hastalarında enerji artışı sağlamak için, kanser hastalarında kemoterapinin yan etkilerini azaltmak, mültipıl skleroz ve migrende atak sıklığını azaltmak, alerji ve aknelerin tedavisinde, yara ve yanık tedavilerinde, tüm kronik hastalıklarda (kolit, chron), bası yaralarının tedavisinde tip 2 diyabet, sık tekrarlayan enfeksiyonlarda, koah ve astımda , ani işitme kaybı ve kulak çınlamalarında, dış kulak yolu enfeksiyon, mantar ve egzamalarında, hepatit b ve c tedavilerinde destekleyici olarak birçok alanda ozon tedavisinin faydaları bulunmaktadır.

Ozon Tedavisinin Fiyatları Antalya

Ozon tedavisinde kullanılan malzemeler tek kullanımlıktır. Ozonun etkilerinden korunması için kullanılan malzemeler silikon kaplıdır. Tek kullanımlık malzemeler yurt dışından getirilmektedir. Fiyatlamalar seans başına yapılmaktadır. Şikayet ve hastalığa bağlı olmakla beraber genellikle on seans yapılmaktadır. Fiyatlar için lütfen kliniğimizi arayınız.