Antalya Botoks

Botoks Antalya

Botoks yaş ile daha belirginleşen kırışıkları ve derideki mimik çizgilerini hafifletmek, daha belirsiz, silik hale getirmek ve yok etmek amacı ile yapılan bir tedavidir.

Botoks tek seferlik bir tedavi değildir, kişiden kişiye değişiklik göstermekle beraber, genelde etki süresi 4-6 ay civarındadır.

Botoks Antalya ilinde genellikle 30 yaş ve sonrası kişiler yaptırmaktadır. Botox uygulamasının belirli bir yaşı yoktur. 20 yaşlarında kırışıklıklar başlamış ise (kas aktivitesi, deri yapısı gibi sebepler ile) botoks bu yaşta da yapılabilir. Asıl önemli etkisi, düzenli kullanıldığında oluşan ve kırşıklık yapan mimik kasları üzerine önleyici etkisidir.

Botox, Botoks Nedir?

Botox aslında "Botulinum toksin A Botox" adı verilen kaslar üzerinde gevşetici etkisi olan bir toksinden türetilmiştir. İleri teknoloji laboratuvarlarında taksin sentetik olarak izole edilmiş ve tıbbın kullanımına sunulmuştur. Botoks sadece estetik amaçlı değil aynı zamanda farklı tıp branşlarında da yaygın olarak kullanılmaktadır. Botox bazı nörolojik hastalıklarda oluşan spazmların tedavisinde, şaşılık tedavisinde ya da anal fissür (makat çatlakları) tedavisinde de etkili ve güvenli biçimde yıllardır kullanılmaktadır.

Botoks Kullanım Alanları

Botoks yüzde oluşan ve oluşmakta olan kırışıklıkların tedavisi ve önlenmesinde etkili yöntemdir.

Botoks boyundaki yaşlı ifadeyi oluşturan bantların (platisma bantların) tedavisinde de kullanılır.

Migren tedavisinde de botoks kaslar üzerine gevşetici etkisinden faydalanılır.
Botoks tedavisi uygulamasının bir diğer kullanımı aşırı koltuk altı terlemesidir. Koltuk altındaki ter bezlerinden ter salınımını engelleyen koltuk altı botoks yaklaşık 6 aylık bir iyilik hali ve konfor sağlar.

Botoks günümüzde ilaç sınıfında değerlendirilen ve yalnızca doktor kullanımına açık bir uygulamadır. Kas yapılar üzerinde geri dönüşü olan geçici gevşetici etkisi vardır. Doğru kişilerce ve doğru uygulandığında şifa olan botox, yanlış uygulanımında bir zehirdir.

Teknik olarak uygulaması kolay görünen botoks uygulamaları aslında detaylı bir cerrahi anatomi bilgisi, dikkat ve tecrübe gerektiren bir uygulamadır. Botoks uygulamaları hakkında detaylı bilgisi olmayan ve en önemlisi hekim olmayan kişilerce yapılacak botoks tedavileri sosyal ve iş hayatınızı kabusa çevirebilecek bir potansiyel taşır.

Botoks yaptıranlar nelere dikkat etmeli?

Botoks yaptıranlar uygulama bölgelerini oğuşturmamak gerekir. Yüzüstü yatmamak ve fazla fiziksel aktiviteden kaçınmak (botoks sonrası spor yapmak) botoks sonrasında yapılmaması gerekenlerdendir. Botoks Antalya tedavisi sonrası kan sulandırıcı ilaçlar (aspirin, kumadin v.s.) yeşil çay, e-vitamini, omega-3 kullanılmaması da önerilir. Zira bunlar da kanı sulandıran maddeler içerirler. Kan sulandırıcı ilaç alan hastalarımıza botoks tedavisinden 5-7 gün öncesinde bırakmaları önerilir. Botoks tedavisi sonrasında sauna, hamam gibi sıcak uygulamalardan kaçınmayı öneriyoruz.